lauantai 10. elokuuta 2013

Haastetta

Tälläsen haasteen sain täältä ja tietenkin lähin sen kimppuun. Kesti kyllä pieni ikuisuus tehdä tämä.
 
Haasteen säännöt:
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää myös vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää tehdä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Pitää haastaa 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.


11 asiaa minusta



Kokkaaminen ja leipominen uusilla mielenkiintoisilla resepteillä vie minut hetkeksi pois arjesta, kun saa tehdä jotain, mitä ei ole koskaan ennen tehnyt. Olenkin leiponut ja kokkaillut ihan pienestä asti mummoni ja äitini kanssa ja olen tästä taidosta hyvin onnellinen. Rakastan selailla leivontakirjoja ja katsella kuvia siitä, mitä seuraavaksi leipoisin. Löytää myös aina uusia suosikkireseptejä! Mummoni tekikin minulle eräänä jouluna lahjaksi ison kansion täynnä herkullisia reseptejä. Sieltä muutamaa on jo kokeiltukin .

Valitettavan usein pohdin, että mitä niillä rahoilla tekisi. Olen päätynyt siihen, että ostaisin muutaman kämpän ja laittaisin ne vuokralle. Muutaman halvemman ja muutaman isomman ja kalliimman. Haluaisin tarjota köyhille opiskelijoille muutaman edullisemman asunnon. Sitten ostaisin tietysti itelleni myöskin jonkun ihanan omakotitalon tai rakennuttaisin sellaisen jollain ihanan isolla pihalla. Palkkaisin sijoittajan joka saisi pistellä rahojani johonkin koska itse en niistä mitään ymmärrä. Auton tietysti ostaisin ja tää perus, että lähtee ulkomaille. No mä lähtisin maailmanmatkalle tosin. Sitten rupeisin toteuttamaan mun toive-ammatteja joissa työllisyystilanne ei oo mikään kummoinen, mutta eipähän ois opiskeluaikana pulaa rahasta. Myös personal trainerin palkkaisin sekä jonkun joka käy mun puolesta kaupasta ja kertoo, että nyt syöt tätä ja tätä. Selvä! Ostaisin myös macbookin ja kävisin ostamassa 300 juustoa Hyvinkään mäkkäristä varoittamatta.
Ellei kyseessä oo juomapeli, sillä niissä oon mestari. Terveisiä vaan Suomeen tässä osiossa siis. Etenkin nää omakeksimät juhannuksen toisena yönä kaatosateessa juomakorttipelit on omaa alaa, eiku... Mutta korttipelit muiden kanssa muuten, hyi että! Tykkään katella sivusta, mutta en vaan jotenkin oo sisäistänyt itselleni tätä korttien pelaamista. Ihan ajatus inhottaa.

Pitkien hiuksien monimuotoisuutta, ihania kalanruotolettejä, pitkiin hiuksiin laitettuja rentoja kiharoita. Rakastan itselläni pitkiä hiuksia, mutta nää mun hiukset ei vaan kasva. Ne kasvaa aina tiettyyn pituuteen ja sit lopettaa kasvamisen. Tai kasvaa jonkun sentin puolessa vuodessa. Enkä tykkää yhtään täst puolipitkästä mikä mulla on, ja en haluu leikkaa lyhyeks koska sit ollaan vaan kauempana epätoivosesta kasvatusurakasta.

Lukeminen on ihanaa kun vaan löytää jonkun huippukirjan. Viimesin lukemani kirja on Paulo Coelhon Zahir ja rakastuin taas vaihteeksi uudestaan Coelhon tapaan kirjoittaa. Hänen kirjoistaan oppii aina jotain uutta itsestään, naapuristaan, puolisosta ja metrossa vastapäätä istuvasta. Ihan tosi! Aina kirjasta tarttuu jotain uutta mukaan elämään, ja muutaman kerran hyvä etten haukkonut henkeä ja nyökytellyt kirjan mukana, että "näin! juurikin näin!" okei näin oikeasti tapahtu, hups. Uskomatonta kirjallisuutta eikä yhtään yliarvostettua.

Juhliin, naamiaisiin, teemabileisiin, ihan mihin vaan! Mitä enemmän saa laittautua, sitä parempi. Tykkään meikkaamisesta, vahvoista silmämeikeistä ja tekoripsistä. Rakastan vappua, sillä silloin saa vetää vähän överiksi. Kaikki teemajutut on vaan niiiin mahtavia, ja se jos kaikki on siinä mukana on vielä parempaa. Se laittautuminen johonkin teemaan on aina osa juhlaa minulle.

Karu totuus. Fakta. Asia on pihvi. Anteeks mitäettä? En vai? Oh let's see boy. You so perfect and shit. No okei, minigolf on yks mun kesän lempi aktiviteeteistä ja tossa ennen tänne lähtöä parissa viikossa piti täyttää minigolfkiintiö täyteen ja kävin ehkä kuitenkin vaan 5 kertaa golfailemassa. Ja nyt kaipaan rakkaan "kesäharrastukseni" pariin. Ens kesänä muo ei saa tuolta radalta pois, sillä aion olla se minigolf mestari. Nyt taidan olla vaan henkisesti.

Reilu vuosi sitten en sitten juonut kahvia en millään, hyi että se maku oli jotain kamalaa. Sitten alko yövuorot ja aamuvuorot ja unirytmi oli entistä enemmän sekasin. En oo muutenkaan kovin hyvä nukkumaan, ja sitten noi sekotti sen pakan. Herääminen myös ihan hirveetä. Mutta tohon epäsäännöllisyyteenkin tottu, koska mun elämä ois viimeks kovin säännöllistä ollutkaan. Avuks tuli kahvi ja en halunnu käyttää edes alkuun kamalasti maitoa, vaan halusin tottua siihen makuun mahdollisimman nopeasti. Nykyään kahvin maku taas on jotain niin hyvää, ja pakko sitä on edelleen juoda vaikka ei niin epäsäännöllistä hommaa tämä ole. Ja nykyään menee kahvi ihan mustana, niin sitä vaan ihminen tottuu.

Seuraan seuraavia sarjoja ahkerasti: Glee, Pretty little liars, Modern Family, Mentalist, How I Met Your Mother, Salkkarit, Greyn Anatomia... Mulla on viikottain kalenteri aina, että minä päivänä mistäkin tulee uusi jakso jenkeissä kun siellä on niitä taukoja vähän kokoajan kesken tuotantokausienkin. Oon nyt ihan varma että unohin jonkun tosi oleellisen vielä tosta. Muutamia sarjoja tulee sitten välillä sivusilmällä silmäiltyä. Välillä kun ei ehdi pariin viikkoon katsomaan mistään jaksoa niin katson tyyliin kaikki putkeen ja huonoimmasta parhaimpaan pitää edetä. Tai viimesenä se joka jäi kaikistä jänninpään kohtaan. Pakkomielle, kyllä.

Eikö meillä ookin ihania hellittelynimiä? Kakka-aivo, pyllypää, vaikkukorva... Tähän löysin niin hyviä kuvia, mutta musta tuntuu, että toi herra sotilaspoliisi herra ei ois niitä antanu tänne laittaa niin tyydytään nyt tähän kuvaan. Kolme vuotta tuli täyteen viime toukokuussa ja oon kyllä onnellinen, että tuli. Oon aikas onnellinen et tollanen otus on tullu mun elämään, vaikka välillä tuntuu että siitä on enemmän haittaa kun hyötyä. Tässä kuitenkin ollaan, ja aina se on ollu hyvä ratkasu.

Ollaan Markuksen Sinna sä saat myös maininnan kanssa ihan huippu tiimi mm. tossa pelissä joka tossa kuvassa näkyy mitään käsitystä nimestä ja Aliaksessa. Puhutaankin kuulemma toisillemme ihanku pelattais Aliasta. Ollaan ärsyttävän hyviä ja kaikki ympärillä olijat hermostuu ja ei tykkää enää pelata meiän kanssa. Mitä me tehään siis kotona yleensä arki-illat? Harjotellan sanaselitystä, kaikki kortit läpi et osataan kaikki. No ei nyt sentään kuitenkaan. kyl me oikeesti vähän Peli-illat on ihana tapa viettää illanistujaisia. Monopolia taas en suostu pelaamaan en niin millään. Yngh. Menee samaan kategoriaan korttipelien kanssa.


Haastajan 11 kysymystä:


1. Miksi aloit bloggaamaan?
- Tämän blogin aloitin, koska halusin tallentaa Lontoo-aikani jonnekin talteen ja samalla ystävieni/perheeni on helppo seurata mitä täällä tapahtuu. 

2. Ketä/keitä ihailet ja miksi?

Vastaan tähän nyt vaan ja ainoastaan mummoni. Ihan mahtava mumm jonka kanssa tulee juteltua useemminkin ja esimerkiksi juuri hänen kanssaan Bulgariassa olin kaksin. Mummo on maailman paras mummo ja toivottavasti nähdään pian. Aina kun apua tarvitsee missä vain, on mummo pelastamassa. Olet ihana!
 
3. Millä kolmella sanalla kuvailisit itseäsi?
Spontaani, onnellinen ja temperamenttinen

4. Entäpä blogiasi?
sekametelisoppa, ajatusvyöry ja tavallinen

5. Mistä pidät itsessäsi?
Pidän itsessäni siitä, että minulle sopii lähes kaikenlaiset hiustyylit ja värit sekä myöskin kaikenmoiset päähineet. Yleensä. Pidän siitä, että ihoni ruskettuu helposti. Pidän myös siitä, että minun on helppo samaistua monenmoisten ihmisten rooleihin sekä olen oikeasti aika emotionaalinen. Pidän myös siitä, että olen suhteellisen avarakatseinen enkä tuomitse ennakkoluulojen tai kuulopuheiden perusteella. Rakastan rohkeuttani tehdä asioita ja toteuttaa itseäni.

6. Mikä on suosikkijuhlapyhäsi ja miksi?
Mä en osaa valita joulun ja juhannuksen välillä. Molemmissa on se oma taikansa. Molemmat niin erilaisia. Molempia rakastan niin vietävästi!
 Joulunfiiliskuvia:


Sekä sitten viimesimmän juhannuksen jonka vietin, tarvitaan vaan ja ainoastaan yks fiiliskuva:


7. Suosikkiblogisi tällä hetkellä?
Mulla ei oo nyt sellasta superhyper suosikkiblogia, kestosuosikkina toimii kuitenkin Cava.

8. Kolme merkittävää tapahtumaa elämässäsi?

SM-kullan voitto 2010, josta puhutaan vielä 50 vuoden päästä.
Kesä 2010, kun rupesin seurustelemaan Markuksen kanssa.
Ja nyt, lähtö Lontooseen.
Eli jos tästä tulee elämäni paras vuosi tähän mennessä, ois parasta tapahtua jotain taas merkittävää, sillä 2010 vuotta on selvästi vaikeeta päihittää. 

9. Ammattisi/haave-ammattisi?
Mä en edes tiedä mistä alotan. Eläinlääkäri. Opettaja. Kirjailija. Muotisuunnittelija. Sisustaja. Floristi. Valokuvaaja. Elokuva-ohjaaja. Personal trainer. Poliisi. Kokki. Lastentarhaopettaja. Event planner. Matkailuneuvoja. Somistaja. Lista jatkuu ja jatkuu niin pitkälle kun sitä vaan haluaa jatkaa. Mä en tosiaan tiedä enää ollenkaan mikä mun haave-ammatti on. Mä en tiedä mikä mä haluun olla isona, koska isoa pituussuunnassa musta ei koskaan tuu. Mä en tiedä mitä mä haluan alkaa opiskella ja mä en tiedä missä päin maailmaa. Mä oon hirveen huono tietämään mikä musta tulee ja kauheen hyvä kertomaan mitä muista vois tulla. Joku vois vaan antaa mulle täydellisen ammatin ja sitten mä vaan tajuan, että hei, täähän on tää mun juttu. Tällä hetkellä mulla ei oo ees yhtä joka ois ylitse muiden. Mä en tiedä mitä mä aion tehä keväällä kun tuun takasin. Mihin mun pitäs hakee opiskelemaan? Ei niin minkäännäköstä aavistusta.

10. Mitä teit kesällä 2013?
Mä voisin laittaa tähän järjettömän kasan kuvia, mut siinä ei ois mitään järkeä. Tänä kesänä mä: ajoin autoa kesäyössä ihanassa seurassa kuunnellen hyvää musiikkia, kävin yöuinnilla, pyöräilin aamu puol kuudelta valosassa kotiin, kävin aurinkolomalla ulkomailla, pelasin minigolfia, kävin lintsillä, juoksin kesäsäässä, kävin pitkästä aikaa juoksemassa Kulomäkeä, vedin teinikännit, muutin ulkomaille, pakkasin elämäni 16,6kiloon, tutustuin mielettömiin ihmisiin, juhlin uusien ihmisten kanssa, sain ilmaiset liput festareille, kävin meressä uimassa, kävin thrope parkissa, otin aurinkoa, katsoin cake bossia, lauloin kovaa ja korkealta, istuin alas ja mietin elämää, ikävöin, olin onnellinen, opin itsestäni paljon lisää, tulin huumatuksi, sain lisää uusia kavereita, matkustin kamalasti metrolla, shoppailin enemmän kuin koskaan, selvisin hengissä.

11. Suosikkipaikkasi koko maailmassa?
Suosikkipaikkani maailmassa on hyvin lähellä paikkaa jossa vanhempani asuvat, pieni salainen oma rantapoukamani. Siellä istuminen Markuksen vieressä suklaata syöden on suosikkipaikkani.

11 kysymystäni haastetuille:

1. Mihin olet juuri nyt tyytyväinen elämässäsi?
2. Jos saisit kirjoittaa lehteen artikkelin, mistä aiheesta kirjoittaisit ja miksi?
3. Missä näät itsesi 5 vuoden päästä?
4. Kehen tv-sarjahenkilöön samaistut eniten?
5. Paras muisto viimeiseltä vuodelta?
6. Mitä haluaisit tehdä elämässäsi, mutta et ole vielä uskaltanut?
7. Millainen olisi täydellinen vapaapäivä?
8. Jos saisit nyt ylimääräiset kaksi tonnia, mitä sillä tekisit? Jos se pitäisi käyttää, eikä laittaa säästöön.
9. Mitä pelkäät tässä maailmassa eniten?
10. Mikä on kamalinta mitä olet koskaan tosissasi päälle pukenut?
11. Mitä bändiä/artistia/näyttelijää/tms fanitit pienenä ns. ihan liikaa?

Haastan:
Taa on aika paha kun en lue ihan kamalasti blogeja, tai siivoilin tota lukulistaa vähän aikaa sitten ni ihan 11 ei kyllä tule.
Teleidoscope  , Clara Aleksandra ja to infinity and beyond

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti